En kvart om dagen

När jag har varit sjuk ett tag och vill komma igång med träningen igen brukar jag inleda med ett träningspass hemma i vardagsrummet. Jag sätter på hög musik, gör armhävningar tills jag går sönder och upphopp tills jag ramlar ihop.  Om jag klarar av det friskförklarar jag mig själv.

Inspirerad av Paolo Roberto tänkte jag köra slut på mig idag. En kvart om dagen räcker det att träna,
anser han och jag är nog lite beredd att hålla med, beroende på vad man vill uppnå så klart. Men för att hålla igång kroppen och att bli av med lite energi räcker det nog bra. I det stora hela gillar jag honom. Han hänvisar alltid till det sunda förnuftet och sågar alla "bli smal snabbt tips" som vi ändå vet inte fungerar. Tack. Hans ord och tankar behövs i ett förvridet samhälle.

Tänk om jag blir frisk och kan träna på riktigt imorgon. Ljuva tanke!

image613

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback