Too old.

Förutom att äta lunch på Kulturhuset har jag och Johanna dragit omkring på stan idag och provat kläder. Det gav mig flera nya insikter. Den första var att jag återigen kommer att börja trampa sönder alla jeans nu när bootcuten är tillbaka, eftersom jag varken kan sy eller ens äger en symaskin. Sedan har jag insett att jag nu varit med så pass länge att jag inte bara sett kläder komma tillbaka, utan också burit de kläder som kommer tillbaka. Att sätta på sig jeans utan fickor eller jeans med fickor som har knappar känns alldeles för mycket 1998 för att det ska vara okej.

För det tredje har jag insett att jag är alldeles för gammal för Gina och Divided och att det härdan efter måste bli MQ eller något i den stilen som gäller. Fast Divided har jag i och för sig inte handlat på, på många år. Tur det.

Efter några timmar kom jag i alla fall hem utan svarta låga Converse, men med ett par superbilliga byxor i denim från H&M. Vad vore Sverige utan dem?


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback