I motvind

Jag är så trött att det bokstavligen värker i kroppen och halsen. Varje steg är som en mördarbacke och varje andetag viner i lungorna. Tvätten väntar i tvättstugan och det ligger kläder överallt i lägenheten som väntar på att plockas in. Mina gaderober börjar bli bombnedslag igen och jag orkar inte ens besvära mig med att organisera upp oredan, utan sliter istället ut kläder varje morgon och kastar in dem varje kväll.

Jag är ständigt hungrig och blir aldrig mätt och jag fastnar framför datorn och inser att jag borde sova fler timmar och att jag borde lägga mig tidigare. Idag ska jag läsa ut Flyga drake och det borde vara anledning nog.

Snart, eller ganska snart kommer syster och ska bo här för fyra veckor. Äntligen får jag ha henne nära, äntligen får vardagen bli lite mer äkta vardaglig.

Andras kommentarer
Postat av: Matilda

Du måste hälsa erika!:)

2008-02-19 @ 15:01:50

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback