Därför blev jag lärare

Hela min dag har bestått av elevsamtal, positiva elevsamtal, även om det varit om mindre positiva ämnen. Eleverna hade behov av att prata, de var glada och de ville umgås. Både med varandra och med mig, ville de umgås. Kanske var det den speciella dagen som spökade och viktiga tankar som kom fram. Annars var det bara stämningen och de små grupperna.

En positiv dag hursomhelst och en dag då jag känner så tydligt varför jag blev lärare. Det är ovärdeligt stort att få se unga människor som reser sig, kommer till insikter, reser sig upp och traskar ut i livet som starkare individer. Och det är häftigt att få vara med om deras resa, att få ett förtroende och att få chansen att försöka. Min eftermiddag blev lite längre än jag trodde, men betydligt viktigare.



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback