Att må bra.

Jag säger till mina elever att de ska ta hand om sig själva och jag själv försöker att leva som jag lär. Att göra aktiva val, inte passiva och att göra saker som man själv mår bra av, inte göra saker som man tror att andra mår bra av. Det är inte lätt och antagligen ska det inte vara lätt, men genom att ta hand om sig själv kan man ta hand om andra och genom att man själv mår bra kan man få andra att må bra. Dessutom så får man både en bättre självbild och en bättre självkänsla.

Idag är jag sjukt trött och hamnade i soffan med en kopp te, istället för på gymmet med hantlar i handen. Ett aktivt val och ett val jag mår bra av. Tyvärr hinner man sällan fundera på vad man vill, men tanken kan i alla fall finnas där och vi måste alltid minnas att det är våra val, våra prioriteringar och vårt liv. Ingen annans.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback