Låt den vara.

Jag vet att ramen är svajig, billig och inte är särskilt vacker och jag vet att affischen är knölig och ganska sliten. Men låt den vara. Den dag jag såg denna plansch hänga bland tio andra på en stor vägg på Hultsfredsfestivalens första dag 2002 var lyckans dag. Jag bevarade den i tryggt förvar i vårt nedtrampade tält mitt i lervällingen och kämpade med min packning för att lyckas frakta den ända till Borlänge. Min Coldplayaffisch var minst lika mycket värd som Turbonegros uppträdande.

Nu hänger den där, igen, efter några år i mitt gamla flickrum. Den är kanske inte det vackraste i mitt nya hem, låt gå för det, men kanske det mest symboliska. Så, jag låter den hänga och låter den vara och ler lite grann i smyg. Berörda parter som tycker annat får lägga sig denna gång. Jag ger mig inte.

image487

Andras kommentarer
Postat av: elamngo

Så, jag låter den hänga och låter den vara och ler lite grann i smyg: HEJA! mer sånt


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback